דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות או לא להיות 

מאת    [ 17/06/2010 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 1884 פעמים ]

 

איטום גגות הוא אקט ששומר על שלמות הבית עם כל המשמעויות שנלוות לכך.

עד כמה חשוב לאדם מן הישוב הבית שבו הוא גר. הוא משקיע בעיצוב שלו וברכישת הריהוט המתאים, הוא עובד קשה כדי לשלם את המשכנתא, הוא מקדיש זמן ומחשבה לכול חלק של הבית. ביתו של אדם הוא מבצרו, אומרים האנגלים; ביתן של אדם הוא חייו, יאמרו המהדרים. כדי להרגיש בבית האדם מן הישוב משקיע לא מעט בפעולות איטום. הוא מנסה להבטיח שדבר לא יחדור מהחוץ אל תוך הבית. איטום נועד להשאיר את החוץ בחוץ. אחד מהחלקים החשובים ביותר בשמירה על איטום הבית היא ביצוע איטום גגות.

הגג הוא נקודת תורפה ולכן איטום גגות תופס מקום חשובה בשמירה על שלום הבית. ללא איטום גגות כהלכתו הגשם יחדור אל הבית ומה יהיה על שלוות נפשו של האדם? איטום גגות הוא חלק מהדאגה לשלמות השריון של האדם – הבית. למעשה, ניתן לחשוב על איטום גגות כעל השלמת בניית הבית. פעם בכמה זמן יש לבצע איטום גגות, דהיינו להשלים שוב את הבית – לעשות אותו שלם. ללא איטום גגות הבית אינו שלם ואם הבית אינו שלם הרי שהחיים עצמם פגומים וחסרים.

יש משהו מרגש בביצוע איטום גגות ואנשים רבים לא שמים לב לכך. האדם מן הישוב מתרגש כאשר תמה ונשלמת בניית הבית. הוא שוכח להתרגש שוב כאשר הוא מבצע איטום גגות ולמעשה משחזר את הרגע שבו הבית הושלם. אם האדם מן הישוב היה חושב על כך הוא וודאי היה חוגג שוב את חנוכת הבית לאחר שהקבלן סיים את העבודה החשובה הזו. אולי צריך להנהיג חגיגת איטום גגות לאחר כל פעם שהעבודה נעשית. זו יכולה להיות חתונת הכסף של הבית – רגע שבו חוגגים שוב את העובדה שהבית שלם ויחד איתו גם החיים.

מהו בית ללא איטום? מהו בית ללא גג? מהו גג ללא איטום גגות? חלום שלא התגשם, שלם שאיננו שלם, מזרון שתחתיו מסתתרת עדשה, חסר שקטן מסכום חלקיו. ואז לאחר איטום גגות שנעשה כהלכתו, החלום שוב התגשם, השלם שב להיות שלם והעדשה שמתחת למזרון נמצאה והושלכה. האין זאת סיבה למסיבה?

איטום גגות איננו, אם כן, עבודת שיפוצים טיפוסית. אין זה מקרי שבית מכונה גם קורת גג ושאנחנו מדברים יותר על הגג שמעל לראשינו מאשר על הקירות שמסביב לנו. אנו רואים בגג את המהות האמיתית של הבית גם אם לא תמיד אנו מודעים לכך. החשיבות הסמלית של איטום גגות, עם זאת, נעלמת מעינינו ואנו מעדיפים לעסוק בסגולותיו של קבלן איטום פלוני ובטכניקת איטום גגות אלמונית. מה הסיבה להתעלמות מכוונת זו מהחשיבות הקרדינאלית והסמלית של איטום גגות?

ייתכן ומדובר בהדחקה בורגנית טיפוסית. החשש מפני אובדן הבית או מפני אובדן השלמות של הבית הוא חשש שמלווה את האדם מן הישוב כל חייו. כדי שלא להיכנע לפחד מאובדן הגג שמעל לראשו הוא מדחיק את החשיבות שיש לגג. מתן חשיבות גלויה למשמעות הסמלית של איטום בכלל ושל איטום גגות בפרט עלולה לפזר את מסך העשן שמאחוריו מסתיר האדם מהישוב את הפחד הגדול מכולם: הפחד מחורבנו של הבית.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב